top of page

Abuzul intelectual


Abuzul consistă în inocularea copilului cu conceptul care era util în acea epocă și acum fiind depășite aceste morale religioase, antifeministe, rasiale, interziceri care de fapt sunt depășite.

Asemenea idei va umple până la saturație spiritul copilului care nu îi vor fi de nici un ajutor. Prejudiciile care pot să rămână active toate viața.

Fiecare idee poate să fie accentuată ori diminuată în funcție de Epoca în care a fost formulată. În funcție de persoana care a formulat-o.

De exemplu conceptul de libertate reprezintă două adevăruri diverse pentru guvernul unei țări și pentru un sclav.

Ideile se schimbă în funcție de clasa socială, de climă, de orientarea sexuală... etc. Este valabil încă sacramentul căsătoriei instituit în Evul Mediu care privește populația a cărei speranță de viață foarte rar trecea peste 40 de ani. Se conserva o dogmă morală de o rigiditate monogamică în societate, unde acum se trăiește până la 100 de ani.

Acum sunt organizații sociale familiare psihiatrice complet diverse de atunci. Anumite credințe prezentate ca și adevăr de exemplu în timpul colonizării și a sclavagismului unde era prejudecata după culoarea pielii, căci persoanele care au culoarea pielii mai închisă sunt mai puțin inteligente, ori evreii erau și e judecați că sunt avari ori femeile erau dependente de bărbați și bărbatul trebuia să se ocupe de casă și de copii.

Abuzul intelectual e comparabil cu eticheta care se aplica pe capetele persoanelor și rămâneau fix datorită rigidității mentale, dacă sunt un bărbat trebuie să gândesc ca un bărbat, dacă sunt un alb trebuie să gândesc ca un alb, asemenea ideologie era un abuz de identitate.

Semnifică a confunda persoana cu ceea ce făcea, cu statutul său, ori era judecat, etichetat după o greșeală pe care a făcut-o, "ăla este un hoț", "ăla este un cretin".

Mai există abuzuri intelectuale în fiecare familie, unde se insultă, se critică, e violență verbală, în toate cazurile în care cuvântul e utilizat ca și armă.

Dacă un băț lovește corpul, cuvântul lovește spiritul și asta doare mai mult.

Părinții care au cele mai bune intenții vor să facă din copii un geniu, un superdotat și de aceea le impun învățături precoce în modul foarte invaziv făcând un adevărat abuz asupra copiilor.


Este invadat de propriul proces de învățare invaziv al părinților ceea ce poate provoca dislexie ori o foarte mare agilitate intelectuală dar unită la o mare lipsă de încredere în sine.

Spiritul unui copil poate să se exprime în mod sănătos când îl lăsăm să se dezvolte plin de curiozitate. Părinții, frații mai mari fac un abuz refuzând să se joace și să răspundă la întrebările micuțului.

Aceste lucruri nu trebuie să le știi, lasă-mă în pace cu întrebările tale. Astea sunt agresiuni lipsite de disponibilitate, e o repetare a acelei scheme a abuzului pe care și părintele l-a trăit în același mod.

Este bine de a se respecta copilul și de a nu a fi luat în mod neserios din cauza nivelului său intelectual redus față de adulți. Nu trebuie să le spunem ești un cretin ori stupid, de exemplu pronunția sa poate să nu fie perfectă și când frații mai mari sunt geloși pe frații mici de multe ori îi abuzează Fraților mai mici nerăspunzându-le la unele întrebări, ori fiind jigniți, mințiți ori promisiunile ne menținute, sunt abuzuri intelectuale pentru căci creează lipsa de încredere în cuvânt.

Un copil abuzat intelectual va avea stima de sine scăzută nu va avea încredere în el și când va ajunge adult va trebui să lucreze cu el pentru stima de sine, pentru încrederea în sine pentru a descoperi valorile sale.

Copilul este bine să fie motivat, ascultate dorințele și lăudat, să descopere singur lumea și să învețe. Să i se răspundă la întrebări și când întrebările par stupide.

Inspirat din cartea Metagenealogia de A.Jodorowsky

0 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page