Deja în Grecia antică circula ideea că greșelile părinților au avut repercusiuni asupra generațiilor următoare. Au invocat un até, un blestem pe care nici măcar zeii nu l-au putut schimba.
În mitologia greacă, Até era fiica cea mare a lui Zeus, zeița care întruchipa păcatul și confuzia.
Biblia însăși este plină de referințe la transmiterea transgenerațională.
„Căci Eu, Domnul, sunt Dumnezeul tău, un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea părinților în fii până la al treilea și al patrulea neam, pentru cei care Mă urăsc, dar arătând har pentru o mie de neamuri, pentru cei care Mă iubesc și păzește poruncile mele.”
Exodul XX
„De fapt, întrebați generațiile trecute, luați în considerare experiența părinților lor, pentru că suntem de ieri și nu știm nimic, zilele noastre pe pământ sunt o umbră.”
Iov 8,8
„Părinții au mâncat struguri acri, iar dinții copiilor s-au înrăutățit.”
Ezechiel XVIII, 2 și Ieremia XXXI, 29
Trecând pe acolo, a văzut un om orb din naștere și ucenicii lui l-au întrebat: „Rabi, cine a păcătuit, omul acesta sau părinții lui, că s-a născut orb?”
Ioan al IX-lea, 2
Sfântul Augustin ne-a avertizat:„Morții sunt invizibili, nu absenți”
Foarte adesea unele simptome sunt rezistente la munca psihanalitică tradițională.„Simptomele care apar nu pot fi interpretate doar din viața psihică a pacientului. Ele nu pot fi interpretate doar într-o funcție relațională a subiectului cu anturajul său înconjurător. Simptomul implică, în mod criptat, valori absolut enigmatice care pun subiectul în relație cu memoria inconștientă a generațiilor anterioare.” Pierre Fédida, membru al Asociației Psihanalitice Franceze și profesor de psihopatologie la Universitatea Paris 7 – Denis Diderot.
Prin urmare, fiecare simptom sau dificultate trebuie analizat din unghiuri diferite:
Genealogie
Concepţie
Viața intra-uterină
Naștere
Copilărie
Varsta adulta
Lucrarea pe transgenerațional se bazează pe ideea că unele traume importante în familie (decese timpurii, femei care au murit în timpul nașterii, accidente, eșecuri, decese violente, violuri, abuzuri, strămoși care s-au ucis, care s-au spânzurat, povești despre prostituție, droguri). sau dealing...) au produs experiențe complexe: pe lângă durere apar adesea sentimente de rușine, rușine și sentimente puternice de vinovăție. Unii membri ai unității familiale nu au putut să verbalizeze, să-și exprime durerea și au îngropat-o în ei, dincolo chiar de durere, și-au transmis o moștenire diabolică, obligându-și fiicele să se prostitueze sau pe fiii lor să se descurce.
Încercarea de a simboliza trauma este făcută sinuoasă pentru generațiile următoare, care dezvoltă tendința de a repeta pentru a scăpa din înghesuiala pe care a creat-o această tăcere selectivă.
Evidențierea, recunoașterea, denumirea și INTEGRAREA acestor moșteniri greoaie, mai degrabă decât să rămânem dependenți de ele, dobândind o mai mare autonomie față de aceste experiențe care nu ne aparțin, poate uşura povara, dacă nu chiar să o vindece.
Nu suntem complet liberi dacă suntem inconștienți de tiparele noastre de repetiție familiare și nu putem fi niciodată liberi dacă nici măcar nu suntem conștienți de ele.
T. Gaillard a spus:
„Cum putem fi noi înșine (nedivizați sau neînstrăinați) în timp ce suntem în mod necesar înscriși (uneori înlănțuiți) în două linii de familie care ne condiționează existența?”
Teoria Dumas-Clavier a celor 4 fantome
Trebuie să ne stabilim obiectivul de a finaliza arborele revenind la cele 4 unități familiale ale străbunicilor noștri, dintre care în mod ideal trebuie să colectăm toate datele de naștere, căsătorie, deces și data evenimentelor traumatice importante.
Ne va fi foarte util să consultăm municipiile de origine cerând un statut familial istoric al celor 4 perechi de străbunici.
Pe această foaie A4 va apărea pe primul rând capul familiei urmat de soția sa și o listă exhaustivă a copiilor născuți din căsătorie.
Teoria celor patru fantome pleacă de la presupunerea că în fiecare ramură a copacului există o fantomă mai mult sau mai puțin activă.
„Fantoma” ar fi simbolismul care indică trauma care se repetă de cel puțin 3 sau 4 generații de exemplu: o familie care își sacrifică fiicele prostituției, a patra generație poate să nu aibă prostituate ci femei cu probleme de sexualitate.
Sau un bunic care face o mare escrocherie și pierde bani, generațiile următoare nu își vor putea păstra averea pentru că o vor pierde pentru a plăti prejudiciul făcut de bunic; un copil născut mort care în generațiile următoare le-ar putea face pe femei să se căsătorească și să nu aibă copii, sau să aibă copii născuți morți... etc etc, variabilele, cazurile, traumele, sunt infinite și fiecare are, evident, nuanța sa.
Prin urmare, pentru a structura corect arborele, vom plasa numele în partea dreaptă a hârtiei (stânga noastră privind hârtia) și femeile în partea stângă a hârtiei (dreapta noastră dacă suntem în fața hârtiei), barbatii vor fi simbolizati printr-un triunghi iar femeile dintr-un cerc.
Începând să scrieți singur datele și numele va muta deja ceva, conectând cu aceleași culori datele care corespund, sau sunt mai apropiate cu maxim 7 zile, de exemplu: 23/12/1986 și 29/12/1903!
Chiar și cu 9 luni înainte și cu 9 luni după care ar fi timpul sarcinii, așa că cu 23.12.1986 aș putea conecta o persoană născută în aprilie până la 18.04.1894 sau 30.04.1884 (anul nașterii are mai puțină relevanță !)
Această lucrare începe deja să miște o mișcare internă foarte importantă, care însă trebuie continuată apoi cu o persoană calificată și adecvată pentru a putea aprofunda și a dizolva acordurile și legăturile cu trecutul.
Comentarios