top of page

Constelație familială pentru copii, cu povești

Scopul unei constelații familiale cu copilul este de a-l conduce să înțeleagă că darul numit VIAȚA a ajuns prin părinții săi de la străbuni. Cum am văzut copii pentru iubire preiau, păcatele părinților și le fac parte din destinul lor. Cu ajutorul constelațiilor se pot observa dezordinea și dinamica ce oprește iubirea să curgă în familia copilului.

Cum se face o constelație cu copii? Se poate face un laborator în care participă părinții și copiii.

Se poate face o ședință individuală cu copilul unde se folosesc obiecte simbolice păpușele, aminăluțe, play mobil cu care se joacă de obicei copilul.

Se poate face constelație cu povești.

Copii sunt acompaniați de copii, se face o genosociogramă, pornind de la trauma pe care o are copilul, iar constelația se face între copil și constelator, părintele va sta în anticameră, poate fi lăsată ușa întredeschisă, este important de a lăsa spațiu copilului să se exprime liber fără frica de a spune ceva care va răni părintele.

În “Analiza Tranzacțională” - Eric Berne, EUL are trei funcții: de părinte, de adult, de copil.

Oricare dintre aceste funcții, orice conotație fie pozitivă sau negativă, oricare din noi în orice moment comunică prin aceste trei funcții.

În partea de părinte: sentimente, comportamente, emoții, învățături, ceea ce noi am prin ca exemplu de la părinții și de la cei care am fost educați. Când se află în poziția de părinte se comportă ca mama, ca tata ori bunicii dacă au participat la educație. Se poate manifesta ca și influiență sau ca și parte practic activă, când reacționează ca parte activă, practic se comportă exact ca acel părinte sau acea rudă, și când reacționează ca influiență, reacționează cum ar vrea să reacționeze.

Părintele poate fi NORMATIV sau AFECTIV, fiecare are un negativ sau un pozitiv. Părintele NORMATIV în partea pozitivă conduce, învață, oferă reguli, valori, iar în partea negativă critică, impune, este hiperprotectiv.

Părintele AFECTIV în poziția de pozitiv încurajează iar în poziția de negativ este hiperprotectiv, cu o atitudine negativă.


1) ÎNVINGĂTORUL - este acea persoană care obține totul, lecția sa este “MEREU”, mesajul părintelui este: tu ești mereu un învingător. 2) APROAPE ÎNVINGĂTOR - o persoană care din 10 obiective realizează 9. Lecția este “APROAPE”, deci tu vei ajunge în vârf aproape mereu dar gata mulțumeste-te, mulțumeste-te cu ceea ce ai realizat până acum. 3) CEL CARE PIERDE MEREU - acea persoană care nu obține nimic, lectia este “NICIODATA”, tu nu ai să faci nimic, nu vei obține nimic în viață.

În baza analizei lecției lui Eric Berne, Bert Hellinger a creat constelația pentru copii, văzând că lecțiile de familie reprezintă viața ascunsă a familiei, proiectul ascuns.

POVESTEA - A folosi textul unei povești pentru a efectua o constelație familială cu copii, este o ședință foarte interesantă, care scoate afără imagini, gânduri, ceea ce a trăit copilul în familie.

Donatela Celli spune: Apropiindu-ne de copil cu o poveste, ar trebui să ne punem o întrebare, ceea ce se petrece în poveste, locul, personajele, povestea în sine în ce mod este oglindită familia copilului sau chiar ceva ce a trăit copilul. Se poate vedea scena familie și cum o trăiește copilul, se poate vedea cum curge iubirea, unde este îndreptată atenția copilului, unde este ancorat. Trebuie să vedem partea ascunsă din interiorul poveștii, unde îi este atrasă atenția copilului. Este important de a observa aspectul dureros al poveștii, nu întâmplările miraculoase sau finalul fericit. De a lucra cu poveștile în ședințele cu copii cu puține elemente, ajutându-l să focalizeze atenția pe ceea ce putem să identificăm legatura dintre trauma copilului și lecția de familie.

Este foarte important ce poveste alege copilul, ei o aleg de obicei în mod inconștient și include conținut bibliografic legat de istoria familiei, de aceea copilul se afecționează de o anumită poveste.

B.Hellinger spune: Imaginile unei povești sunt semințele unui proiect inconștient care se va concretiza pe parcursul vieții prin problemele vieții:

Lucrând cu poveștile, aceste proiecte pot ieși la surafață și se pot găsi soluții prin constelații familiale. Efectul eliberator este când prin poveste iese la suprafață motivul adevărat al blocajului.

Cu ajutorul poveștilor, poate fi ajutat copilul de a înfrunta o frică, de a avea compasiune față de cineva din familie, sau de a găsi o finalitate a unei speranțe a copilului.

Dinamica ascunsă din spatele poveștilor este de obicei un proiect de viață. Merg eu în locul tău, proiectul care are un sens.

Fiecare poveste ascunde o interpretare în interiorul ei, prin care se poate descoperi lecția de viață a copilului sau chiar traume ascunse de care nu vor să vorbească sau un rol în care au intrat și nu ne dăm seama, se pot elucida foarte multe neclarități care le avem privind comportamentul copilului.

0 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page